Dienstag, 27. Juni 2023

امیرمحمد خوش‌اقبال، از متهمان پرونده شهرک اکباتان؛ از شکنجه در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات ارتش تا تلاش برای خودکشی در آگاهی تهران


 امیرمحمد خوش‌اقبال، از متهمان پرونده شهرک اکباتان؛ 

از شکنجه در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات ارتش تا تلاش برای خودکشی در آگاهی تهران


امیرمحمد خوش‌اقبال یکی از متهمان پرونده شهرک اکباتان است که در کیفرخواست صادره از سوی دادسرای جنایی تهران به «مشارکت در قتل عمد، مشارکت در ضرب و جرح عمدی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و توقیف غیرقانونی» متهم شده است.


دادبان اکنون علاوه بر تصویر این جوان به جزییات بیشتری از پرونده او دست یافته است. بنابر این جزییات امیرمحمد خوش‌اقبال که در آبان سال گذشته (۱۴۰۱) سرباز نیروی هوایی ارتش بوده، در ابتدا توسط «حفاظت اطلاعات نیروی هوایی ارتش» دستگیر می‌شود. بازداشت او زمانی صورت می‌گیرد که یکی از سربازان وضعیت او را به اتهام داشتن تصاویری از «اغتشاشات» در موبایل خود به حفاظت گزارش می‌کند.


بنابر جزییاتی که به دست دادبان رسیده، امیرمحمد خوش‌اقبال به شدت در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات نیروی هوایی ارتش مورد شکنجه قرار می‌گیرد تا به مشارکت در قتل آرمان‌ علی‌وردی اعتراف کند. به گفته یک منبع آگاه «امیرمحمد را به قدری شکنجه کردند تا اعتراف کند آنقدر با کف کفشهایم بر او [آرمان علی‌وردی] زدم که از کف کفش‌ها خون می‌چکید و اما باز هم به ضربه زدن ادامه می‌دادم.»


این در حالی است که بر اساس گزارش معاینات پزشکی قانونی بر روی جسد، جراحات به بدن آرمان علی‌وردی ناچیز بوده و این ضربات به سر بوده که کشنده بوده و آن هم ناشی از خونریزی خارجی نبوده است.


او سپس تحویل دیگر ضابطان پرونده از جمله پلیس آگاهی تهران داده می‌شود. تداوم شکنجه‌ها و آزار و اذیت‌ها علیه امیرمحمد خوش‌اقبال در اداره آگاهی تهران به حدی بوده که او تصمیم به خودکشی می‌گیرد، اما به دلیل شرایط موجود موفق به انجام این‌ کار نمی‌شود. 


 امیرمحمد متولد خرداد ۱۳۷۷ است و به جز اعترافات اجباری‌اش علیه خود و همچنین اعترافات اجباری دیگر متهمان علیه او مستند دیگری از مشارکت او در مرگ آرمان‌ علی‌وردی وجود ندارد.




Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

ضرب و شتم یک زن در آمل توسط یک هوادار حجاب اجباری

  🎥 ضرب و شتم یک زن در آمل توسط یک هوادار حجاب اجباری     بر ا‌ساس تصاویر منتشر شدە در شبکه‌های اجتماعی یک "آمر به معروف"، زنی ...