Freitag, 19. Mai 2023

کلیپ در حمایت سامان یاسین

«درود توانا، به درخواست خانواده سامان یاسین که گفتند جان سامان به شدت در خطر است و نیاز به حمایت فوری دارد، یک کمپین جهانی برای سامان به راه انداخته شد که هر گروهی یا سازمانی برای صدای سامان شدن یک حرکتی بکند و گروه ما از استکهلم سوئد این ویدئو کلیپ را برای نجات سامان و صدای او شدن درست کردیم. خواهش میکنم شما که شبکه بزرگ خبر رسانی دارید ویدئو را پخش کنید تا صدای سامان بیشتر شنیده شود. سپاسگزار از حمایت و همکاری شما»



- سامان صیدی، این خواننده رپ کرمانشاهی، متولد ۱۳۷۷ فرزند تیمور بر اساس ویدیویی نامفهموم، به‌ محاربه از طریق کشیدن سلاح کلت کمری و شلیک سه عدد تیر هوایی به اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام علیه امنیت کشور  متهم و به اعدام محکوم شد، در صورتی که محمد اسماعیل‌بیگی، یکی از وکلای سامان در آذر سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: «سامان حتی یک خراش به یک انسان نینداخته است؛ نه در فیلم، نه در پرونده و نه در حکمش هیچ اقدامی علیه جان مردم و ماموران انجام نداده است.متاسفانه آن تصویری که می‌گویند «سامان صیدی» است، بسیار تار است و نمی‌تواند ثابت کند که این آدم واقعا موکل من باشد و تطبیق از طریق تصویر واقعا امکان‌پذیر نیست.»


سامان صیدی، در دادگاه بدوی توسط قاضی صلواتی به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شده بود. اما رای بدوی با پذیرش فرجام خواهی در دیوان عالی کشور رد و به دلیل استناد به وجود نقص در تحقیقات مقدماتی مجددا به همان دادگاه بدوی ارجاع شده است.



- سامان صیدی در دوره‌های بازجویی جهت گرفتن اعتراف اجباری بارها تحت شکنجه‌های شدید قرار گرفته است. در موردی، شکنجه‌گران با وارد کردن لوله خودکار در بینی وی و اعمال فشار در مجاری تنفسی، تلاش در گرفتن اعتراف نموده‌اند، که این عمل موجب واردشدن آسیب شدید و جدی به بینی شده و علاوه بر مشکل تنفسی، خونریزی بسیار بخصوص در هنگام خواب ایجاد شده است.


#سامان_یاسین #سامان_صیدی #زندانی_سیاسی #زن_زندگی_آزادی #مهسا_امینی 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

ضرب و شتم یک زن در آمل توسط یک هوادار حجاب اجباری

  🎥 ضرب و شتم یک زن در آمل توسط یک هوادار حجاب اجباری     بر ا‌ساس تصاویر منتشر شدە در شبکه‌های اجتماعی یک "آمر به معروف"، زنی ...