Freitag, 19. Mai 2023

بچه های ایران اعدام شدند


 مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه جمهوری اسلامی صبح روز جمعه ۲۹ اردیبهشت (۱۹ مه) خبر داد که حکم اعدام #صالح_میرهاشمی، #مجید_کاظمی_شیخ_شبانی و #سعید_یعقوبی، از متهمان پرونده موسوم به "خانه اصفهان" به اجرا درآمد.

اجرای این حکم در حالی انجام گرفته است که در چند روز گذشته چه در داخل و چه در خارج از کشور چهر‌ه‌های شناخته‌شده و نهادهای حقوق بشری خواستار توقف این اعدام‌ها شده بودند.با بالا گرفتن خطر اعدام این سه نفر شهروندان اصفهان در چند روز گذشته راهی زندان دستگرد شدند تا مانع این اعدام‌ها شوند.سه تن از متهمان پرونده خانه اصفهان در ارتباط با کشته شدن دو بسیجی و یک سرهنگ یگان ویژه در آبان ۱۴۰۱ در میدان نگهبانی محله "خانه اصفهان" دستگیر و محاکمه شدند.دست‌نوشته‌ای هم دو روز پیش منتسب به این سه زندانی در فضای مجازی منتشر شده بود که در آن نوشته‌ شده بود: «از همشهریان و هموطنان عزیز تقاضا داریم نگذارید ما را بکشند. ما به یاری شما نیاز داریم.»این دست‌نوشته تاریخ ۲۷ اردیبهشت را دارد و زیر آن پس از اسم سه زندانی نوشته شده: «بچه‌های ایران».


كانون دفاع از حقوق بشر در ایران

#مهسا_امینی

#vvmiran

@baschariyat

#MahsaAmini

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

ضرب و شتم یک زن در آمل توسط یک هوادار حجاب اجباری

  🎥 ضرب و شتم یک زن در آمل توسط یک هوادار حجاب اجباری     بر ا‌ساس تصاویر منتشر شدە در شبکه‌های اجتماعی یک "آمر به معروف"، زنی ...