Dienstag, 28. Februar 2023

۷ زندانی کُرد متهم به محاربه در زندان ارومیه تحت فشار روانی شدیدی قرار دارند


  ۷ زندانی کُرد متهم به محاربه در زندان ارومیه تحت فشار روانی شدیدی قرار دارند



✅ کاروان شاهی‌پروانه، فریاد حمزه‌شور، فرزاد محمدپور، شهرام معروف مولا، رضا اسلام دوست و برادران فرهاد طه‌زاده و فرزاا د طه‌زاده، زندانیانی که توسط دستگاه قضایی به محاربه متهم شده‌اند، در زندان ارومیه شرایط سخت روانی و جسمانی را سپری می‌کنند.

 کاروان شاهی‌پروانه، فریاد حمزه‌شور، فرزاد محمودپور، شهرام معروف مولا، رضا اسلام دوست و برادران فرهاد طه‌زاده و فرزاد طه‌زاده، زندانیانی که توسط دستگاه قضایی به محاربه متهم شده‌اند، در زندان ارومیه شرایط سخت روانی و جسمانی را سپری می‌کنند.

 

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، هفت زندانی اهل اشنویه هیمن (کاروان) شاهی‌پروانه، فریاد حمه‌شور، فرزاد محمودپور، شهرام معروف مولا، رضا اسلام دوست و برادران فرهاد و فرزاد طه‌زاده در بند پذیرش ٢ زندان ارومیه در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
 

به گفته یک منبع مطلع، این زندانیان در چندین نوبت تحت شکنجه روانی "اعدام نمایشی" قرار گرفته‌اند.
 

این منبع در ادامه ضمن اشاره به عدم پاسخگویی پرسنل زندان به خواسته‌های ضروری روزانه آن‌ها، افزود: در تغذیه شبانه‌روزی این هفت زندانی نه تنها بهداشت رعایت نشده؛ بلکه بسیار کمتر از نیاز یک وعده غذایی است.
 

هیمن شاهی پروانه، فریاد حمزه‌شور، فرزاد محمدپور، شهرام معروف مولا، رضا اسلام دوست و برادران فرهاد و فرزاد طه‌زاده از حق دسترسی به وکیل طی برگزاری جلسات دادرسی محروم بوده‌اند.
 

علیرغم اینکه کیفرخواست این زندانیان صادر و پرونده آنها به شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شده، اما تاکنون بە صورت بلاتکلیف در زندان نگەداری و جلسات دادگا آنها برگزار نشدە است.
 

طبق قانون مجازات اسلامی‌، محاربه و افساد فی الارض می‌تواند منجر به صدور حکم اعدام شخص متهم شود.
 

این زندانیان اهل اشنویه در ارتباط با اعتراضات و خیزش مردمی در اشنویه بازداشت شدند و پس از بازجویی توام با شکنجه، به زندان ارومیه منتقل شدند.





Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

ضرب و شتم یک زن در آمل توسط یک هوادار حجاب اجباری

  🎥 ضرب و شتم یک زن در آمل توسط یک هوادار حجاب اجباری     بر ا‌ساس تصاویر منتشر شدە در شبکه‌های اجتماعی یک "آمر به معروف"، زنی ...