Freitag, 10. Februar 2023

مرگ مشکوک مریم اروین


 روابط عمومی کانون وکلای کرمان از درگذشت مریم آروین، وکیل بازداشت شده در جریان انقلاب ایران خبر داده است. علت درگذشت دکتر مریم آروین اعلام نشده است اما او به خاطر قبول وکالت برخی معترضین و همراهی در تجمعات در سیرجان به طرز وحشیانه‌ای دستگیر شده بود. 


او حدود دو ماه پیش با قبول قرار کفالت از زندان آزاد شده بود و حالا در کمتر از دو ماه خبر درگذشتش اعلام می‌شود. 


مرور فعالیتهای او چه در محیط مجازی و شبکه‌های اجتماعی و چه در فضای حقیقی نشان می‌دهد او به معنای واقعی کلمه یک وکیل دلسوز، شجاع و مسئول در برابر ظلم و ستم جمهوری اسلامی بود. دفاع از حقوق زنان در برابر قوانین نابرابر و ضد زن و زن کشی،در لوای قانون از جمله محور اصلی فعالیتهای او بود.


علت درگذشت این وکیل اعلام نشده است اما آنچه ما از جمهوری اسلامی دیده‌ایم و میشناسیم به نظر می‌رسد او قربانی یک قتل حکومتی دیگر شده است. جمهوری اسلامی وقتی نتواند با زندان و دادگاه  و روش‌های دیگر فعالین و مبارزین شجاع و موثر را خاموش و مرعوب کند برای قتل انها برنامه ریزی می‌کند و به نظر می‌رسد این وکیل جوان نیز قربانی چنین نقشه شومی شده است.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

ضرب و شتم یک زن در آمل توسط یک هوادار حجاب اجباری

  🎥 ضرب و شتم یک زن در آمل توسط یک هوادار حجاب اجباری     بر ا‌ساس تصاویر منتشر شدە در شبکه‌های اجتماعی یک "آمر به معروف"، زنی ...